20101106

awak sayang saya?

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 13:26
klik-klik=) 
 Puisi dari hati
Bila hati bergetar..pasti suara didalam menggigil untuk melontarkannya pergi
Mengapa ditanya hati..perlukah dijentik atau dibelai?
Peduli apa dengan semua itu…!


“Erghhhh!! Apalagi nak aku tulis ni?!”Maira terus mengetepikan laptopnya.Maira,seorang gadis yang cukup periang didalam kelasnya.Pelajar tingkatan 5 ini mempunyai cita-cita yang tinggi.Mana mungkin dia melepaskan impian yang memuncak didalam dirinya.

   Maira yang sedang dalam kebingungan menerima panggilan dari aqisha.Ya,aqisha seorang sahabat baiknya sejak dari tingkatan satu lagi.Apa-apa sahaja masalah aqishala sahabat setia mendengar segala masalahnya.

“Salam. . .Maira!esok jangan lupa tau bawa baju sukan”aqisha mengingatkan Maira.
“Yea!aku ingat..kau ni macam la aku ni dah tua.baru je petang tadi kau ingatkan aku tau”
“Ala Maira,aku saje j cari topik nak bual-bual dengan kau”
“eleh,macam aku tak kenal kau..hello cik aqisha..saya kenal sangat tau dengan kamu tu..ni mesti ada apa-apa yang nak kau ceritakan kat aku kan….”Maira berteka-teki.Faham benar akan sikap Aqisha,bukan nya tidak boleh  berjumpa esok didalam kelas.”eh,baik kau cerita qisha…”
“hehe..ala..aku malu la Maira”
“ cerita je la qisha »Maira mendesak.Matanya sudah mula mengantuk.Penat memerah otak menulis puisi-puisi didalam koleksi peribadinya.
“ ermm..tentang Naufal ! “jelas Aqisha.

   Oh ya !Naufal pelajar baru di kelas 5A.Agak hensem orangnya,kadang kala hati Maira terusik akan senyuman Naufal.SPM itu lebih penting daripada tentang hatinya yang telah terusik.Ah Naufal!,x mungkin aku dapat berkawan dengan lelaki seperti dia.Mana taknya dahla hensem,baik,pandai…Oh!perempuan mana yang akan tolak mentah-mentah lelaki seperti dia.

“Hey Maira!aku cakap dengan kau ni…”Aqisha menegur Maira yang agak diam dari tadi.
“Qisha,esok je eh kita story pasal ni.aku ngantukla”
“Ok!”kedengaran suara Aqisha yang agak merajuk.
“janganla majuk,aku janji esok aku layan story kau!”Maira ketawa kecil.Bukannya dia tak tau Aqisha seorang yang sangat tersentuh hatinya.

   Pagi itu,Maira dan Aqisha sedang leka di Padang sekola.Lantas ramai jugalah kelas-kelas lain turut sama menjalankan aktiviti pendidikan jasmani.Pelajar lelaki dan pelajar perempuan diasingkan.Maira yang kusyuk bermain bola jaring terpandang kelibat Naufal yang  baru sahaja melalui Padang sekolah.

TERIMA KASIH,sudi baca

3 budak baik:

♥LyNnDa♥ on Tuesday, November 09, 2010 12:24:00 AM said...

lagi...????mcm best lak layan cte nie...
tp2x..t ade smbungan x???

LolipOp cOmel on Tuesday, November 09, 2010 4:07:00 AM said...

ada. . .mmg sengaja wat cikit2. ..
hehehe. ..

♥LyNnDa♥ on Monday, November 15, 2010 8:18:00 PM said...

kasi org len tertunggu2x eyh

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan