20110413

JGN KITA MENGAIBKAN ORANG LAIN!

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 20:03
klik-klik=) 
Assalamualaikum...sedar x sedar. .sekrg ni banyak dah berudah pada zaman sekrg ni. .
macam2 hal yang berlaku. .

termasuklah yg sha nak kOngsikan tentang pendedahan aib manusia,seperti satu sebatian dalam diri masyarakat sekarng.

Sha kadang2 perasan tentang tOpik2 yang dibincangkan apabila lepak-berbual-duduk sembang-DLL. . .mesti ada topik tu nak dibincangkan. .nape ea??

Ermm. .sejujurnya ,sha mmg kurang gemar kalO duduk bersembang bercerita tentang tOpik camni. .iyela. .kalau difikir2kan. .apa yg kita dapat dari apa yang kita kuarkan setiap patah perkataan tu. .??(^_^)nak camne mungkin masih muda belia,kurang pemahaman dan juga pengetahuan.Tapi x salahkan kalau kita cuba mencari dan mengisi kekurangan nie.


OLEH itu--->
Sebagai seorang Muslim, seharusnya kita lebih mengetahui hal ini kerana Allah SWT telah memberi peringatan secara jelas melalui firman-Nya yang bermaksud:


Wahai orang-orang yang beriman jauhilah kalian banyak dari prasangka. Sesungguhnya sebahagian prasangka itu adalah dosa. Dan janganlah kalian mencari-cari kesalahan orang lain dan sebahagian kalian mengumpat sebahagian yang lain. Apakah antara kamu ada yang suka memakan daging saudaranya yang telah mati? Tentu kamu merasa jijik. Dan bertaqwalah kepada Allah, sungguh Allah Maha Penerima Taubat dan Maha Penyayang. (Al-Hujurat : 12)





mari kita renungkan serta berfikir sejenak dan kOngsikan bersama. .=)


Wallahua'lam.
TERIMA KASIH,sudi baca

2 budak baik:

pUTerI sAkInAh on Thursday, April 14, 2011 4:16:00 AM said...

Salam alaik..like!!hehe..btul k.sha..ptuturan mlambangkn akhlak kita..lgpn mmbuka aib sndiri pn ditegah dlm Islam,ap lg bka aib org len??..

Jauhilah perkara-perkara keji yang telah dilarang oleh Allah, sesiapa yang telah melakukannya, hendaklah dia menutupinya dengan tutupan Allah dan bertaubat kepada Allah. Ini kerana jika sesiapa menampakkan perkara keji (yang dilakukannya) kepada kami, kami akan menjatuhkan hukuman yang telah diperintahkan oleh Allah ‘Azza wa Jalla.
(sahih dr al-Bukhari dan Muslim)

keep 0n ur writing k^^

LolipOp cOmel on Thursday, April 14, 2011 6:06:00 AM said...

thanks nadia. .=). . .
dunia sekarng mmg sgt pelik. .!

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan