20111010

BLUP..BLUP..dOOdl3 !!

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 22:29
klik-klik=) 
salam

Pagi yang cerah,hari sungguh indah.Alhamdulillah,masih lagi diberi nafas secara percuma daripada ALLAH s.w.t.=).Semalam,puas menjengOk-jengOk ke blOg kawan-kawan sha.Terutama sekali blOg kaum hawa.Cantik!menarik! Tertarik!. . .ahaks!

Lama jugak sha terperasan......aha,apa itu?....iaitu 
--> DOODLE <--

 
comelkan!inilah doodle


Siapa tahu apa itu doodle?.Terus terang sha katakan.Bahawasanya sha tak tahu pengertian tentang doodle.he3.Tapi setelah mencari disebalik pengertian doodle.Baru sha faham.


DOODLE adalah lukisan 'unfocused' yang dibuat untuk menarik perhatian orang . Doodles lukisan yang mudah untuk difahamkan.Misalnya,macam lOgo la..bila kita tengok.Kita dapat kenal dan tau.Ia mempunyai makna perwakilan yang konkrit atau mungkin hanya berbentuk abstrak. 


impianeiffiel.blogspot.com

Jenis popular doodles termasuk versi kartun guru-guru atau sahabat di sebuah sekolah, TV terkenal atau watak-watak komik, mencipta makhluk fiksyen, landskap, bentuk dan corak geometri, tekstur, banner dengan legenda, dan animasi yang dibuat dengan melukis satu turutan adegan dalam laman-laman pelbagai sebuah buku atau komputer riba.


Ini adalah cOntOh2 yang sha lihat.Comel2 doodle kawan-kawan kita ni.Pandai lukis dOodle.Masing-masing pandai gunakan kreativiti tersendiri.
dirikudrcinta.blogspot.com


ssaisyahh.blogspot.com


nurdayahphotosnap.blogspot.com

 Wah!memang cantik-cantik dan comel-comel!


Cara nak buat doodle?


-PHOTOSHOP-


nak lebih faham lagi?=)..meh klik sini!

Kat situ,kawan-kawan boleh belajar dan faham camne nak melukis doodle kat PS.
Sha dah ada dOodle sendiri.Hasil pemberian daripada kawan sha sendiri,ANN!he3.Tq ANN,rasa terharu dia buat doodle tu untuk sha.ngeee~~.


ini cik eyesha zaidin punyer!~=)


Kalau kOrang(tukar jd kOrang la,sha rasa selesa) nak doodle.meh cOpy kat gambar-gambar bawah ni.Sha dapat dOodle ni daripada: 
BLOG NIE.he3




silalah pilih mana-mana warna doodle yang kOrang nak k. ^_^ V!
Moga kOrang gembira dengan entry kali ni~









TERIMA KASIH,sudi baca

0 budak baik:

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan