20111008

KEADAAN YANG MENGGILA

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 11:04
klik-klik=) 
salam...

Suatu petang,masa sha rehat..duduk bersandar pada kerusi.Baru lepas jumpa doktor...ternampak pulak seorang budak perempuan memakai tudung..ya..memang nampak manis..yela budak-budak kan.Ok..tengok kawan dia yang sebelah tu memang cantik,sopan je..tapi...eh,ada tapi pulakkan...erm..sayangnya dia memakai baju t-shirt yang lengannya terlalu pendek.Erm..agak-agak apa perasaan anda ketika tu??
 
andainya semua wanita memakai pakaian seperti ini....

Lepas tu,mula lah sha terfikir tentang budak lelaki yang dalam linkungan umur 5 tahun isap rokok.Huhuhu..tak sangka depan mata sha benda tu berlaku.Yela sebelum ni...sha terbaca kat dalam akhbar dengan blog.Malam sha balik daripada kerja dan berhenti sekejap untuk makan kat sebuah restoran berdekatan dengan rumah sha...ada rezeki plak tengok dengan mata sendiri.Memula sha tengok ayah dia bagi sebatang rokok yang dah sedia ada api.Ok,fine..sha mula berfikir positif..

Oh!mungkin dia nak anak dia pegang kan rOkok dia.Tapi sangkaan sha meleset sekali bila,si ayah mengacukan(pergh ayat..macam nak acu pistOl!hehe) lighter kat puntung rokok tu..AHA!..xkan ayah dia nak isap rokok dua batang sekali????Owh,x mungkin.Ok..sha pun terus la menjamu selera nasi yang sha dah pesan.

Baru je nak masuk suapan seterusnya,mata sha ni tergatal plak nak pandang ke arah budak tu.Yela, dah sebelah meja sha jekan..pastu ayah dia berbual punya kuat.macam nak bagitau kat semua orang apa yang dia tengah bincangkan tu.Ehem!. nak tau apa yang sha nampak?..masyaALLAH..budak tu dengan rasa seronok dia isap rokok tu..YA ALLAH!..kenapa ada ibu bapa yang boleh membiarkan anak dia macamtu?
Mak dan ayah dia boleh tersenyum je..lagi-lagi ayah dia...erghh!sha tak taula. .ni orang mana..huhahuha..sha jadi kompiuz kat situ..erk,ni Malaysia k atau negara lain??TOINK---TOINK___.

awas!jangan tiru aksi ini!!

Tak sanggup sha nak tengok,tapi terpaksa jugak tengok sebabg dah sebelah meja kan..Dalam hati sha mampu berdoa je ,moga-moga mak ayah dia terbuka hati untuk ubah tabiat anak dia yang masih kecil tu.Sha nak snap pic..tapi tula,sebelah jekan..huhuhu. . .pelik..pelik..pelik..

*********************************************************************

Hurm....Ok..past seterusnya yang sha nak kongsikan..tentang budak perempuan zaman sekarang yang suka nak bermake up!.huhu..maksOd sha yang umurnya baru 7-8 tahun.Make up satu hal,ada beg tangan tu yang tak boleh tahan..hehe..erm..mungkin adik ni banyak duet atau bawa anak patung dia jenjalan.TETTT__________


Alahai,sibuk je sha ni kan.mak dia yang jalan senelah dia pun tak bising,sha plak nak rasa pelik.hehe...sha tengok mak dia pun berjalan dengan rasa bangga..yela..tengok cara pemakaian mak dia pun dah cukup dan dah boleh kita tau.Wah,memang sangat bergaya cara budak perempuan ni berjalan.Paling seronok tengok cara dia pegang beg tangan dia.Tak adanya nak pegang2,dia cuma sangkutkan pada lengan dia j.ngee~~dapat bayangkan tak??erk?tak dapat?=)

macam dalam gambar ni,penuh bergaya kan.anda bagaimana?
Sekarang ni pun.majalah untuk budak-budak perempuan pun dah ada..erm.bila diselak satu persatu dalam majalah tu.Boleh tahan..emm..Ok..fesyen..cantik..topik yang serasi bukan.Dolu-dolu pun tak ada macam ni.MAKE UP???baju fensyen-fesyen hehe.(harus k?).memang tak ada..yela,tu dulu...sekarang zaman dah berubah!okey,bye~..hehehe

cuba banyangkan kalau bebudak sekarang pergi memana je pegang bunga!
Kesimpulannya..zaman yang akan datang semakin besar dugaan,semakin besar jugak cabaran untuk--->> mendidik anak-anak.Terutamanya untuk diri sha sendiri..Ya ALLAH..semOga hamba-Mu ini dapat mendidik amanah daripada -Mu dengan sebaik mungkin.ameen!..





TERIMA KASIH,sudi baca

0 budak baik:

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan