20111104

3 singget

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 21:24
klik-klik=) 
salam..

3 singget

Sehari sha pergi KL area sOgo..mencari barang untuk persiapan majlis khatam al-quran.Jenjalan sampai jumpa apa yang perlu.Macam biasa..banyak juga pilhan untuk kita pilih.


Ok,sha teruskan cerita nya....petang tu terasa pulak teringin nak makn pgoreng pisang.PerOt pon rasa lapar..Jadi sha pOn belila pisang goreng seringgit.


Erm,sambil tu sha perhatikan cara dia angkat pisang goreng tu.Ada satu yang warna legam.kiranya macam hangus sikitla.Pastu tengah pandang keropok lekOr,dia dah siap2 bungkus pisang goreng.


Aha!sha punya terkejOt,dalam tu berisi 3 keping goreng pisang yang kecik lagi comel.AmbOi...biar betul..ke sha yang ketinggalan tentang harga sekarang seringgit tiga??. .wahaha...Oh saketnya anak tekak ku ini!


Nak tau,sha sambil terkejut tu..sha tengok pisang yang legam tu dah tak ada dalam dulang tu...Rupanya,pOmpuan tu dah masukkan dulu dalam bungkusan tu..YA allah..betapa sabarnya hati sha ni..


Sha pon tanya la..
"akak,pisang goreng seringgit memang dapat tiga eh"


akak tu tak cakap apa2,dia cam menggelabah sikit ,dia cam teragak-agak tambah lagi satu pisang goreng dalam bungkusan tu.Sha pon malas nak banyak tanya...berlalu pergi dengan anak tekak yang pedih hampa...Yela sudahla lapar..kalau besar-besar pisang goreng tu dapat tiga.Sha rasa bolehla..ini kecik-kecik lak tu..pastu ada legam-legam punya satu..haha..adui...


ada sesiapa nak pisang goreng sha beli?=)


Nak bagi orang makan,tolongla perihatin.Tu makanan...biarla bagi orang makan dengan rasa seronok.Sha tak tau apa pendapat kawan-kawan kalau alami situasi macam sha.


alahai...~~

Bagi sha,sebagai pembeli..rasa tak bape nak puas hati nak makan.Yela ,sha faham memangla harga semua dah nail.Tapi kenapa sha tak jumpa ramai penjual yang ikhlas dan bermurah hati.Mungkin diorang tak tau,rezeki diorang melimpah ruah sebenarnya kalau meniaga sambil bersedekah.Macam beberapa peniaga sha jumpa.MasyaALLAH,punya pemurah hati dia.Patotla perniagaan dia maju.Nampak je gerai kecik-kecik.Tapi rezeki dia,alhamdulillah..

TAk bOleh ke meniaga sambil bersedekah?lebih-lebih lagi meniaga makan.Bukan ke kita bagi orang makan yang sedang lapar,kita dapat pahala.=). .entahla...masing-masing punya pendapat.

ZAMAN DAN SEMAKIN MAJU~. .







TERIMA KASIH,sudi baca

2 budak baik:

awra nurani on Saturday, November 05, 2011 5:54:00 PM said...

Ish2x kenapa lah sekarang susah nak jumpa peniaga yg jujur, ramai yg dah terkena, tambah2 ada pniaga yg jual harga yg tak septtnya...

LolipOp cOmel on Saturday, November 05, 2011 10:32:00 PM said...

dunia akhir zaman kan...=(

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan