20111114

majlis KAHWIN tak semudah majlis NIKAH?

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 05:26
klik-klik=) 
salam..


comel kad ucapan ni..=)TQVM YANA!



Aik..apa pasal tajuk camni ea?ha,,nak tau nape??.  .sebab sebelum ni kawan rapat sha cakap pasal kahwin ni..bek nikah je. .tak payah sanding-sanding...banyak bazir..kalau nak bagitau orang kampung pasal kita dah menikah.Wat majlis kesyukuran je..ialah..pas kahwin nanti bnyak lagi duet nak pakai.Ha..betul cakap kawan rapat sha tu.Bila di fikirkan balik.

Mana taknya,ce tengok zaman sekarang ni....bape perbelanjaan duit untuk kahwin digunakan.?Wah..bunga telur 50 pcs pOn dah rm80.Paling murah sha jumpa rm50..tu pon x berapa ok design+kualiti..ialah padanlah dengan harganya kan.
Kalau nak buat sendiri kenela mula daripada awal.Ha..dah namanya majlis kahwin =)

Sebelum sha publish entry ni,sha tengok2 kat dashboard.Tak sangka,sha sama pendapat dengan kawan baik sha sendiri,cik DIANA NORDIN.

Ok,meh kita senaraikan keperluan untuk majlis kahwin -->

Alatan dapur 
Lauk pauk 
kanopi
Alatan cuci pinggan
cat umah(kalau nak cantik lagi =)
pelamin
make up
tukang amek gambo
sewa baju pengantin
door gift
bunga telor
set perabot bilik tidur
hantaran

ermm..apa lagi?...yang dah wat kenduri kahwin tu,mesti tau bape bajet diperlukan.Kadang-kadang sha sendiri rasa rimas dengan macam-macam perkara nak kene wat.hehe
Semuanya mesti kita nak nampak baik-baik saje kan.Lebih-lebih lagi bakal pengantin.
Warghh..garu kepala nak bagi majlis dia nampak ok even mesti de yang akan cakap-cakap belakang.haha.Gasaklah!

Bila sha lihat kawan-kawan yang wat majlis nikah je.Takde nak sibuk-sibuk wat macam-macam benda.Lepas kahwin,banyak bajet lebih-lebih.=)

Apapun,terpulang pada memasing..aishh..tapi mesti de keinginan untuk bersandingkan..=).Bukan ke hukum sanding itu HARAM?
Sha sendiri sudah tahu sejak di bangku sekolah lagi.Tapi,kenapa zaman sekarang hal kerja kahwin nampak cam megah?ebih-lebih lagi pelamin.waha..sergam indah!.KOMPIUZ SAYA! ^_^.Camne tu...


camni punya pose pon ada


Sha sendiri pon ada perasaan ingin bersanding.wahuhu..Tapi sha impiakan majlis yang simple dan sederhana.Senang citer ikut kemampuan sha dan bakal suami.ceewahh!=)
Kalau semua nak ikut orang,sha tak mampu la..disebabkan sha baru sahaja habis belaja.Lainla.sha dah bekerja 3 tahun.Erpp!tu
belum tentu cukup duet nak kumpul untuk kahwin tau walaupun dah 3 tahun bekerja.




separuh je la bagi contoh eh =)



Aha,bila majlis kahwin nak dekat.Mesti bakal pengantin mula sibuk dengan barang-barang untuk majlis kahwin.Dengan dulang hantarannya,bilik pengantin..Bercakap tentang bilik pengantin.Selalunya,makcik2 yang suka mengusyar..n bagi komen.suka benar diOrang ni eh.Kalau cantik,memuji-muji..kalau cam tak cantik tu.Amboi,makcik bercakap macam dia tu juri hias bilik pengantin!.


Camne plak dengan dulang hantaran plak?Fuhh..mestila nak yang cantik-cantik.Tol tak?.ikut orang?.hehe...




Kalau ada kakak-kakak atau makcik-makcik yang pandai dan suka wat gubahan hantaran.Mesti macam-macam pattern bunga diorang buat.Ha. .tu tak termasuk dengan bajet yang sewa dulang,bunga-bunga,alas dulang tak termasuk barang-barang hantaran yang diberi...erkk..kalao satu dulang dah rm2x5 dulang=rm10
hehe. .takpela,kalau sesiapa yang dah siap-siap simpan untuk belanja kahwin mungkin tak kisah.Bagi yang tak kumpul duit daripada awal,mesti rasa..tak payahla wat banyak-banyak letak bunga atau renda.simple sudah!.=)


Selalunya,setiap dia akhir majlis pengantin dan keluarga mesti ada rasa puas hati dan syukur.sebab majlis berjalan jugak.alhamdulillah.Betul tak?lebih-lebih lagi ibu bapa pengantin.Pastu barulah pengantin. .hehehe. . .(faham sendiri sudah!)














Akhir untuk entry ini...SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT yang baru berumah tangga.Dan sha doakan semoga berbahgia hingga ke syurga.Semoga tabah dan sabar menghadapi cabaran dan dugaan.Begitu dengan diri sha,Doakan kebahagiaan sha bersama suami.ameen ^_^




Apa pula pendapat korang?.Majlis kahwin dan majlis nikah?...Mehla kita kongsi-kongsi pendapat.




TERIMA KASIH,sudi baca

2 budak baik:

♥LyNnDa♥ on Saturday, November 19, 2011 7:01:00 PM said...

selamat pgntin baru buat sha jugak... byk gak nk kna prepair..thnkz share...hee sharing is caring.. =)

LolipOp cOmel on Sunday, November 20, 2011 6:14:00 AM said...

Thanks a lOt yunk!!. . ..^_^. . .
meh2 kita sama2 kOngsi ea. . .hehe

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan