20111127

pedih ulu hati??

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 02:44
klik-klik=) 
salam. . .

apa khabar semua kawan-kawan sha..=). . .sihat kah?. .alhamdulillah,mOga kOrang semua sihat.Ameen..sha?. .masyaALLAH..dah seminggu sha saket. .pedih ulu hati + pening kepala.
Sebelum ni ,sha belUm rasa saket ang camni.Sekarang baru sha dapat rasakan camne kawan-kawan yang sakit de gastrik.Patotla,de kawan sha yang sampai pengsan-pengsan.Erkk. .sakit tau!

TQ atOK GoogLe!=)

Bila ada masa ,selalunya sha akan online di FB sebab kat situla. .sha dapat berhubung dengan kawan-kawan sha yang lain.Jadi,bila dah Online FB,agak ramai jugak kenalan yang update status ngadu pedih ulu hati.

Alhamdulillah ada kenalan yang beri nasihat macamana nak kurangkan rasa pedih hati.Bila dah dapat info ni.Sha nak kOngsi dengan kawan-kawan yang len;-

pedih hulu hati disebabkan masalah gas dari perut (angin) @ gastrik.. dan angin ini juga mnganggu sistem perut dan juga angin boleh menyebabkan pening kepala... bila hati dan abdomen dibahagian dada senak... oksigen ke kepala menjadi kurang.... dan mengakibatkan pening kepala.... kebiasaan untuk melegakan perut... dihospital akan bagi air berwarna putih( air kapur ) dan seeloknya sapu badan bahagian belakang dari bahu hingga atas tulang punggung dgn minyak panas dgn mengurut @ menekan 5 titik angin belakang badan..


Ha..siapa pernah rasa ubat yang putih cam kapur tu???erkk. .Pahit!. .he3,macam sha ni,memang tak sanggup nak telan.Jadi sha cuba cara yang mudah iaitu sapu minyak panas kat belakang badan pastu urut sekitar perut dari belakang tolak ke depan ke arah perut. .(faham2kan la =))
Pastu ambil minyak sapu dekat kaki ,tekan bahagian tepi kat sebelah dalam ke atas.InsyaALLAH,akan kurang rasa sakit tu.Ini pOn infO daripada en.Abdul azim Nasri.Cubala..=)

JAGA KESIHATAN DIRI DENGAN BAIK!. .^_^


TERIMA KASIH,sudi baca

0 budak baik:

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan