20111108

TolOnglah Faham!

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 08:59
klik-klik=) 
salam...

TolOngla..tolongla. . .sha tak nak tengok benda-benda ni........

owh terlalu banyaknya sha tengok!

A; eh,dapat sms daripada si dia la..(dengan senyuman yang girang )
"hi,awk tgh wat p?"

Aha.mesti ada yang tau tentang ayat yang sha warnakan tu.Itulah ayat yang biasa kita gunakan bila kita ber'sms dengan sesiapa sahaja.betul tak?=)
Oke-okey...terus ke hadapan untuk berkongsi!

Korang ada kawan atau kenalan tak yang sudah berkahwin/belum berkahwin tetapi telah ada pasangan masing-masing?(kekasih gelap).

Ok,ada an..mesti la ada kan.

Korang perasan tak kadang-kadang kawan kita ni akan tersenyum sorang-sorang bila baca sms.Tak pun,dia akan bercerita mengenai kawan yang dia sms takpun dia kuar berdua.Maksudnya diorang ni ada 'affair' aha!. .(skandal?)

Main giler!Ouwh,ngeri lagi bila sha pernah lihat sendiri mak orang yang sudah ada anak plak tu mempunyai kekasih hati.Alahai...camne tu?


seronok betul dia bercerita pasal kekasih hati dia.Tapi ending cerita dia,dia kata dia sayng sangat kat suami dia.erm..ada kekasih ada suami,tapi kekasih pon dia sayang gak..suami dia pon dia sayang...erk!


waktu tu,sha dalam umur belasan tahun,sha jadi kompiuz.Boleh ke dah kahwin ada kapel?.Oh,awal muda-muda lagi ada contoh yang tak baik pada diri sha.

suami + kekasih = ???

Lagi menghayat hati bila si suami ada skandal di tempat kerja.Wah!! lagi saket plak telinga ni dengar pabila perempuan tu memangil suami orang ni ;

sayang,u tak tukar ke nama wife u tu atas nama i?

Eishh..pompuan ni tak fikir ke hati isteri orang tu?gilar weh..dengan bangga nya abg tu pOn tanya pada sha.Boleh tak tukar nama wife dia tu atas nama pompuan tu.Nak tau apa jawapan sha?.eish,mestila boleh je.Tukar nama atas kad.Memang boley.Tukar status??entah!

isteri + kekasih = ???

Sudahla berdondang sayang depan sha pastu boleh plak bermesra-mesraan(bertepuk2 sayang n cuit2 pipi).Sha plak yang malu..Alahai...

Oh! itu semua mainan jiwa-jiwa,ia menyakitkan hati pasangan masing-masing.
eish...sha nak cakap pOn,rasa cam...bercabang-cabang topiknya.Lebih-lebih lagi yang telah berkahwin.

Sha sentiasa berfikir,LELAKI...ya..LELAKI.... (sungguh subjektif). . .
kesimpulannya


 hargai perasaan + diri pasangan 

 dugaan dan cabaran yang datang adalah mengajar kita erti hidup!


*peringatan utk diri sendiri.SHA tolong jangan wat camni ea!


TERIMA KASIH,sudi baca

0 budak baik:

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan