20120416

pengotor atau apa??

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 19:18
klik-klik=) 
salam

tengok gambar ni lagi best!!


Pernah terklink mana-mana link?..Pastu keluar gambar tak sepatutnya kita tengok.Gambar apa??yerkk..gambar meloyakan.Itu gurauan atau jenaka?

Ergh..Rasanya tu gurauan terlampau.Sebab tak senonoh dan juga kita tak boleh tengok benda-benda kotor sebab ia boleh membuat fikiran kita lemah dan boleh jadi seorang pelupa.Okey, disebabkan sha dah terbanyak terkena jugak la kan.Sha nak kongsi apa akibatnya dan boleh terjadi pelupa kalau kita sakan suka tergelak tengok benda-benda kotor.
Meh baca sini :-

23 Faktor-faktor yang menyebabkan kita menjadi pelupa
1. Melakukan maksiat dan banyak melakukan dosa
2. Selalu bersedih dan rungsing
3. Makan daun ketumbar
4. Makan buah dan makanan yang masam
5. Melihat kepada yang kena sula @ lambang salib
6. Membaca tulisan yang terdapat di kepok atau batu nisan kubur (Kecuali untuk mencari kubur orang tertentu)
7. Berjalan diantara unta-unta yang dirantai
8. Membuang serangga “Tuma” yang masih hidup ke tanah
9. Berbekam di lubang tengkok
10. Melihat kemaluan sendiri atau kemaluan orang lain (tanpa sebab)
11. Makan makanan dari sisa semut dan tikus
12. Makan kepala ikan
13. makan makanan yang sudah basi
14. Onani (Melancap)
15. Makan organ dalaman binatang seperti hati,limpa,hati,jantung,paru,perut dan sebagainya
16. Membiasakan diri makan berlebihan
17. Meminum air antara suapan makanan
18. Melihat najis ketika membuang air besar
19. Suka memakan makanan ringan
20. menghisap rokok,mengambil dadah dan meminum arak
21. banyak ketawa
22. banyak makan bawang merah
23. Makan makanan yang haram

Sudah baca?.Oleh itu..sama-samalah kita menjaga penglihatan.insyaALLAH.

p/s: thanks untuk blOg sini..=)

TERIMA KASIH,sudi baca

0 budak baik:

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan