20120521

serawa durian sedap!

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 00:11
klik-klik=) 
Assalamualaikum...

Petang-petang duduk depan tv atau duduk rehat dekat "panking" sambil makan roti cecah dengan serawa durian. Wah! memang sedap. Kene pula durian tu dari dusun atuk kita sendiri. Memang macam-macam boleh masak dengan durian tu. Kalau kene beli pula rasa tak puas . Kadang-kadang dapat yang tak berapa nak manis dan yang tak elok. Itu pun bergantung pada layanan orang yang menjual tu dengan harga yang dikenakan.Erk! . Oleh itu, bersyukur lah korang yang ada dusun durian milik keluarga sendiri.


-durian beberapa ulas (nak buang bijinya pun boleh)
-gula 
-santan ( beli yang dalam kotak senang, yang tak dalam kotak kenela manual!.hihi)
-Air
-daun pandan ( bagi wangi ^_^, tak nak letak terpulang)




cara nak masak dia ada yang sekali masuk semua, ada yang satu persatu.Mana-mana yang senang dan suka ^_^


-Masukkan beberapa ulas durian kedalam periuk dengan air
-Masukkan santan jugak
-'Bubuh' gula sesedap rasa 
-agak dah sebati semua bahan tu,letaklah daun pandan
-Kacau-kacau sekejap sampai dah naik bau daun pandan dan siap untuk dihidangkan.

senang tak? ^_^





TERIMA KASIH,sudi baca

0 budak baik:

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan