20120517

TIPS UNTUK TIDAK MAHU BERKAWAN RAPAT

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 20:34
klik-klik=) 
Assalamualaikum...










Ada beberapa tips untuk sha kongsikan.Korang rasa tak sesuai dan kurang selesa dengan cara kawan yang ingin menjadikan korang sebagai BFFFFFFF+++ korang?. Takut nanti boleh jadi gaduh besar bila dah jadi kawan baik.Boleh cuba tips dibawah ini.Bukan tak nak berkawan dengan him/her tapi mungkin sebab beberapa faktor sikap mereka yang korang rasa tak selesa dan tak nak buat diorang terasa tahap gaban dan fikir negatif pada korang serta merta tahu nak mencari gaduh dengan korang sahaja. Aha, mesti tak hendak perkara macamni berlaku bukan?.




1. Mohon maaf dan bercakap terus terang dengan him/her tentang korang tak serasi nak berkawan rapat.Tengok dulu la kawan korang tu jenis hati kapas ke hati kaca.Ikut keadaan.


2. Beritahu him/her carilah kawan yang lebih baik daripada korang, yang boleh menjaga sepenuh hatinya.


3. Sibukkan diri dengan benda yang him/her tak suka buat.(kalau diorang suka jugak dan bersabar.Maksudnya him/her lulus nak dekat serasi dengan korang.kwang3.


4. Berkawan biasa-biasa sahaja.Jangan berkongsi masalah dan rahsia dengan him/her.


5. Nasihat dan tegur sikap hom/her apa yang korang tak suka dan tak patut buat sebagai seorang muslim.(kalau diorang mampu berubah, diorang berjaya memikat hati korang untuk menjadi sebagai BFF+++ ^_^ ).


6. Jangan layan terlalu baik terhadap him/her , takut nanti pada suatu masa korang tak sengaja terlayan "tak baik" pada him/her.


7. Kalau semua tips kat atas tak menjadi.Berdoa kepada ALLAH S.W.T supaya lembutkan hati korang untuk menerima seada diri him/her atau temukan kawan-kawan yang lebih baik daripada him/her.TAwakal! =)




SELAMAT MENCUBA!




p/s : berkawan dikalangan oleh soleh/solehah adalah perlu!
TERIMA KASIH,sudi baca

0 budak baik:

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan