20130806

Wakaf A-lquran

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 06:27
klik-klik=) 
Assalamualaikum...







Pernah tak korang berjalan-jalan dan ada ternampak dua tiga orang lelaki bersongkok atau berkopiah dengan di atas meja terdapat banyak al-quran yang tersusun?. Sha dah dua kali nampak program yang baik macam ni. Syukur, ada insan yang tergerak hati melakukan aktiviti sumbangan macam ni.


Gambar untuk Sha kongsikan sudah entah kemana,hehe,Minta maaf. Untuk memberi sumbangan setiap al-quran akan memerlukan beberapa nama untuk yang ingin mewakafkan al-quran tersebut. Satu nama hanya memerlukan sumbangan sebanyak RM5. Andai korang nak wakafkan lebih dari dua al-quran. Sudi-sudilah wakilkan untuk nama-nama ahli keluarga korang. Dapat juga pahala.Ini yang Sha jumpa.


Ha, ini boleh korang lakukan untuk kelab-kelab kat IPTA korang , office ke apa-apa je. Belilah telekum, sejadah apa-apa sahaja untuk diwakafkan. Ini sangat dituntut dalam oleh islam. Tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima.Oleh itu, jom kita bantu dan memudahkan orang lain dalam menunaikan amal ibadah. 

Beri apa yang kita mampu dengan seikhlas hati. Kalau nampak orang yang susah hulurkanlah bantuan dari segi kewangan ke atau apa-apa yang mampu kita buat. selamat beramal..=)



p/s: lama tak update blog, syukur alhamdulillah sha telah dikurniakan seorang bayi perempuan yang comel pinjaman daripada Allah S.W.T. Doakan sha dan suami berjaya mendidik seorang anak perempuan ea.. amin.. ^^

TERIMA KASIH,sudi baca

2 budak baik:

Sheila Salim on Tuesday, August 06, 2013 7:05:00 PM said...

assalamualaikum sha, thanks sharing dear. insyallah, sheila pun suka amal kebajikan ni, rasa sedih mengenangkan depa2 yang tiada keluarga, sha, semoga menjadi umii dan isteri yang solehah ya :D

Eyesha Zaidin on Sunday, August 18, 2013 6:16:00 AM said...

@Sheila Salim waaalaikumsalam..ya..insyaALLAh..sama-2 kita wat..=)...ustaz pesan kalau nak x nak sedekah pada peminta sedekah jgn cakp apa2...kalau nak bagi..bagi.. ^^

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan