20140518

Cuci Gambar 4R

ikhlas dari Eyesha Zaidin sekitar masa 06:25
klik-klik=) 
Assalamualaikum...



gambar tahun yang lepas-lepas

Kelmarin Sha nak cuci gambar saiz 4R. Dah puas tanya kat kawan-kawan, ada yang tak tau , ada yang wat tak layan je (wah, kemain ha tak layan.hahaha) ada yang bagitau (sayang korang,muah!). Info yang sha tahu daripada kawan-kawan yang tahu harga sekeping gambar 4R rm0.50 . Itu pun kalau 100pcs ke atas.huhu. Ada jugak jenguk kat kedai-kedai gambar yang ada poster cuci gambar.





Petangnya, pergilah ke kedai apek yang biasa sha cuci gambar sebelum ni. Tapi apek tu tak ada auntie je ada. 

"ye, mau apa"

"auntie, nak tanya sekeping gambar 4R cuci berapa RM?"

"sekeping rm0.60 standard punya harga . Semua tempat sama macam tu"

- Eh, kompiden je auntie ni. TIpu, aku pi kedai lain tak de pun sam[ai rm0.60 ha.-


"min pcs cuci kalau 100pcs ke atas ?"

"sama jugak, sekeping ke seratus keatas sama jugak"

-dulu aku cuci gambar kat kedai gambar ni tak de plak harga gini.DESPRATED k?hehe-
Sha pun agak terkejut sebab dekat kedai gambar dalam OU harga tak sampai macam tu. Lagipun Sha dah siap pilih tau sampai 100pcs keatas. Okey, sha dah malas nak taip apa yang sha bualkan dengan auntie ni.



Sha pun pinjamlah kalkulatar auntie tu. Sambil Sha kira sempat lagi dia tambah cakap - RM3 untuk caj servis -  Wah! ni memang Sha dah lama sangat tak cuci gambar atau sha ketinggalan info tentang caj cuci gambar ni? TAKKAN la......ghghh .wahaha
Sha? Cancel nak cuci gambar kat kedai tu. REJECT!




Gambar dah bannyak terperap dalam laptop tambahan dah ada anak. Jadi nak la ada hardcopy untuk tatapan dia masa dah besar tak adalah nak kene hadap gadjet je. Macam nak guna kamera kodak pun ada.huhu










TERIMA KASIH,sudi baca

0 budak baik:

Post a Comment

sila tinggalkan komen dengan kata yang sopan =)
Terima Kasih sudi tinggalkan komen

kasih kekasih hati

 

Eyesha Zaidin Copyright © 2011 Designed by Ann's Gallery Sponsored by Siti Nuraihan